Podnet slúži na vyjadrenie návrhu smerujúceho k zlepšeniu kvality alebo rozsahu poskytovanej dopravnej služby. Objektívne posúdenie, či sa jedná o reklamáciu, sťažnosť, alebo podnet, vykoná po oboznámení sa s obsahom podania dopravca.
Podnet je možné podať ústne, poštou na korešpondenčnej adrese dopravcu, alebo elektronickou poštou na e-mailovú adresu „podnety@sadpp.sk“.
O podaní ústneho podnetu nie je nutné vyhotoviť zápis.
Podnet by mal obsahovať:
pri podaní fyzickou osobou – meno, priezvisko a adresu trvalého alebo prechodného pobytu sťažovateľa, pri podaní právnickou osobou – názov a sídlo právnickej osoby, vrátane mena a priezviska fyzickej osoby oprávnenej za ňu konať.
Podnet tieto údaje obsahovať nemusí resp. tieto údaje nie sú povinné, dopravca však vyjadrí svoje stanovisko len k podnetu, ktorý tieto údaje obsahuje. V opačnom prípade dopravca nemá voči podávajúcemu vybavovaciu povinnosť.
Pri podaní podnetu je nutné presne špecifikovať predmet podnetu, ktorým chce podávajúca osoba prispieť k zlepšeniu kvality alebo rozsahu služieb, podľa možností so stručným odôvodnením a zrozumiteľne.
Pokiaľ má podnet zásadný vplyv na mobilitu v území, dopravca je povinný tento podnet posúdiť v spolupráci s objednávateľom alebo organizátorom integrovaného dopravného systému.
Podnet dopravca preskúmava v rámci svojich možností v čo najkratšej dobe. Písomný podnet sa považuje za vybavený voči podávajúcemu odoslaním oznámenia o jeho prijatí, resp. zamietnutí a stručnom odôvodnení.
Všetky ustanovenia ohľadom sťažností nájdete v Prepravnom poriadku dopravcu, časť C, článok C.4.
Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tejto stránke. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže nepriaznivo ovplyvniť určité vlastnosti a funkcie.
Vážení cestujúci, dovoľujeme si Vám predstaviť nové facebookové stránky našej spoločnosti, prostredníctvom ktorých by sme radi zlepšili informovanosť a povedomie Vás, našich cestujúcich, o aktuálnom dianí v doprave a v našej spoločnosti. Zostaňte s nami v obraze a sledujte našu oficiálnu stránku Slovenská autobusová doprava Poprad – SAD Poprad týkajúcu sa prímestskej dopravy a MHD v Kežmarku a Levoči. Pre cestujúcich, ktorí využívajú mestskú hromadnú dopravu v Poprade odporúčame sledovať aj oficiálnu stránku MHD 365 Poprad. Tešíme sa na vaše lajky, sledovania, správy, komentáre a zdieľania našich príspevkov.